Kandidatenlijst VVD Gouda bekend

De VVD Gouda heeft tijdens de algemene ledenvergadering van 28 november de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

© VVD Gouda

Op 27 september hadden de leden reeds ingestemd met de voordracht van Kevin de Jonge als lijsttrekker. Hij gaat met een lijst van 11 andere gemotiveerde kandidaten de campagne in. “Met deze lijst gaan we het verschil maken de komende vier jaar in de Goudse politiek. Gouda is een prachtige stad om te wonen en te ondernemen, maar er is ook nog ongelofelijk veel ruimte voor verbetering. Met dit team kunnen we werken aan een veilige, bereikbare en betaalbare stad.”

De lijst ziet er als volgt uit:

1. Kevin de Jonge

2. Paul Ruijgrok

3. Hans van der Elburg

4. Bo Boxma

5. Ber van Loon

6. Petra Suiskens

7. Marc de Groot

8. Florentine Piette

9. Bjorn de Graaf

10. Willem-Jan van Tilborg

11. Jan Vermeij

12. Hans van den Akker

In de ledenvergadering is de kandidatenlijst ongewijzigd vastgesteld. VVD voorzitter Ronald Verkuijl is blij met de lijst. “We hebben met deze lijst een evenwichtige samenstelling van ervaring, leeftijd en achtergrond. Vol vertrouwen kijken we met Kevin als lijsttrekker en alle andere kandidaten uit naar de campagne en de periode na de verkiezingen.” Ook lijsttrekker Kevin de Jonge is ingenomen met de lijst. ‘’De VVD Gouda heeft een sterke lijst voor de komende verkiezingen en – niet te vergeten- de periode daarna. Met dit team zetten we ons de komende jaren in voor een liberaler Gouda.’’

De komende campagne staat in het teken van belangrijke onderwerpen. Er is een koerswijziging nodig om Gouda financieel gezond en aantrekkelijk te houden voor inwoners en ondernemers. De afgelopen periode is er door de VVD als grootste oppositiepartij consequent gehamerd op het belang van veiligheid en handhaving. De gemeentelijk financiën blijven zorgelijk, Gouda is een te dure stad. Verder dient het woningaanbod snel te worden uitgebreid, dient de stad verantwoord & betaalbaar verduurzaamd te worden en moet Gouda ook met de auto bereikbaar blijven.