VVD en CDA vragen aandacht voor fietsparkeerbeleid station

De zon is op, de dag is begonnen. Scholieren, studenten en werkenden haasten zich het station in om nog net die trein te kunnen halen, om de streekbus te kunnen pakken aan de zuidkant of om kaartjes of koffie te kopen. De verbouwingen rond station Gouda zijn in volle gang en hoewel het prachtig gaat worden, levert het vooralsnog chaos op voor alle fiets-OV-forenzen. Ronald Verkuijl (VVD) flyert vandaag met collega raadslid Paul Ruijgrok (VVD) en conculllega's Niels Honkoop (CDA) en Margreeth van Dijk (CDA) om aandacht te vragen voor het fietsparkeerbeleid rond de stationszone.

De boodschap aan alle passanten is eenvoudig: VVD en CDA maken zich zorgen over het aantal toegankelijke fietsparkeerplaatsen rond het station en op korte termijn vragen de partijen hier aandacht voor in de gemeenteraad. Op dit moment is de vraag aan de Gouwenaar vooral: hoe lossen we de fietsparkeernood op? Tips en suggesties zijn van harte welkom.

Tips en suggesties

De meeste reizigers zitten in hun ochtendmodus: ineengedoken in hun jas, oortjes in, blik op oneindig. Wanneer ze echter horen dat het hier gaat om het fietsparkeerbeleid is de aandacht gevangen: ook zij zijn dagelijks zoekend naar dat ene gaatje in de stalling. Enkele tips en aandachtspunten komen voorbij, want kunnen weesfietsen (die fietsen die al maanden staan te roesten in de rekken) niet eerder opgeruimd worden? Hoe zit het met het grote lege terrein voor De Goudse (hoek Crabethstraat)? Of met de ruimte naast de bioscoop? Heb je zelf een tip? Dan mag je deze mailen naar: niels.honkoop@gouda.nl of paul.ruijgrok@gouda.nl.

2022: fietsparkeerdroom

Medio 2022 worden de verbouwingswerkzaamheden afgerond. Station Gouda biedt dan ruimte aan 3150 fietsparkeerplekken.